Jesteś tutaj: Strona główna > RODO
ISO 9001:2008
Logowanie:


 

RODO

Informacja dla pacjentów w związku z wprowadzeniem przepisów RODO

 

Administratorem Pana/i danych osobowych jest Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w Toruniu.W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych może Pan/i kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych dostępnym pod adresem mailowym iodo@womp.torun.pl, ado@womp.torun.pl , listownie lub telefonicznie 56-6581618 /56-6583539.

Większość danych podaje Pan/i samodzielnie. Jeżeli korzysta Pan/i z świadczeń finansowanych przez NFZ, weryfikujemy status ubezpieczenia korzystając z narzędzi udostępnionych przez publicznego płatnika (system e-WUŚ). Podczas świadczenia usług tworzymy dokumentację medyczną, w której odnotowywane są wszystkie informacje dotyczące procesu leczenia w szczególności informacje o stanie zdrowia, nałogach. Dane te są zbierane tylko jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego prowadzenia procesu leczenia oraz świadczeń profilaktycznych  i orzeczniczych. Celem przetwarzania Pana/i danych jest

-    ustalenie Pana/i tożsamości przed udzieleniem świadczenia, weryfikacja danych w rejestracji lub gabinecie lekarskim ( art. 6 ust 1 lit c oraz art. 9 ust 2 lit h RODO w związku z art. 25 pkt. 1 ustawy o prawach pacjenta oraz § 10 ust 1 pkt. 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania);

-  prowadzenie i przechowywanie i przechowywanie dokumentacji medycznej (art. 9 ust 2 lit h RODO w związku z art. 24 ust 1 ustawy  o prawach pacjenta)

- realizacja praw pacjenta – odbieranie oświadczeń, upoważnianie innych osób do informacji o stanie zdrowia, dokumentacji medycznej

-   (art. 6 ust 1 lit c RODO w związku z art. 9 ust 3 i art. 26 ust 1 ustawy o prawach pacjenta)

- kontakt (na podany adres e-mail lub numer telefoniczny) z powodów organizacyjnych ( zmiana terminu wizyty, informacja o przygotowaniu do świadczenia, odbiór wyników) – art. 6 ust 1 lit b oraz f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora – zarządzanie harmonogramami);

- dochodzenie roszczeń oraz prowadzenie rozliczeń finansowych z prowadzonej działalności gospodarczej – art. 6 ust 1 lit c w związku  z art. 76 ust 2 ustawy o rachunkowości.

 Pana/i dane będą przekazywane:

- innym podmiotom leczniczym współpracującym z Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy w Toruniu w celu zapewnienia ciągłości leczenia;

-  upoważnionym do udostępnienia dokumentacji medycznej ( art. 26 ust 3 ustawy o prawach pacjenta):

a. organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;

b. podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;

c. upoważnionym przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;

d. Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;

e.  uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;

f. organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;

g.  podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;

h.  zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;

i.   komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;

j. osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;

k. wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1, w zakresie prowadzonego postępowania;

l. spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;

m.  osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;

n. członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art. 14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2016 r. poz. 1866, 2003 i 2173), w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.

-   osobom upoważnionym przez Pana / ią

Pana/i dane nie będą przekazywane poza obszar UE. Dokumentację medyczną mamy obowiązek przechowywać przez okres 20 lat od dnia dokonania ostatniego wpisu, a przypadku osób narażonych na działanie czynników rakotwórczych przez 40 lat. Wszelkie dane są przechowywane na potrzeby rachunkowości i względów podatkowych przetwarzamy przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Jeżeli dane są przechowywane w celu dochodzenia roszczeń(w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzać będziemy je przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z kodeksu cywilnego.

Korzystanie z usług Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy jest dobrowolne jednak świadcząc usługi zdrowotne jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do ustalenia Pana/i tożsamości. Brak podania danych będzie skutkował odmową rezerwacji wizyty lub udzielenia świadczenia. Ze względów rachunkowych i podatkowych podanie przez Pana/ią danych jest wymagane przepisami prawa. Brak podania danych będzie skutkował brakiem możliwości wystawienia faktury. Brak podania numeru telefonu lub adresu e-mail  (podanych dobrowolnie) będzie skutkował brakiem możliwości kontaktu ze strony Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Toruniu, odwołania wizyty tym trybem.

Ma Pan/i prawo dostępu do danych, sprostowania, żądania ich usunięcia z zastrzeżeniem, że nie ma możliwości usunięcia danych w sytuacji kiedy przetwarzanie jest wymogiem prawnym, ograniczenia ich przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania lub przenoszenia danych. Niemniej powołując się na zapisy art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta  i Rzecznika Praw Pacjenta informujemy, że w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny Pracy w Toruniu wprowadzono ograniczenia w realizacji praw osób, wynikających z art. 17,18,20,21 RODO. Chcąc skorzystać z uprawnień prosimy, aby skontaktował się Pan/i z nami listownie: 87-100 Toruń, ul. M.Skłodowskiej-Curie 61/67, mailowo: womp@womp.torun.pl., tel.56-6581618. Przysługuje Panu/ Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 

Informacja do pobrania w wersji edytowalnej:

 Informacja_Dla_Pacjentow_w_zwiazku_z_wprowadzeniem_Przepsiow_RODO.docx 

 

drukuj  
Współpracujemy z:
Zarządzanie jakością
 

Od roku 2006 wprowadziliśmy i stosujemy system zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2015 w zakresie medycyny pracy, świadczenia usług zdrowotnych i diagnostyki medycznej. Posiadamy certyfikat wydany przez firmę DEKRA CERTIFICATION.

więcej
Ankieta:
Czy podoba się Państwu nowa strona WOMP Toruń?
Copyright © 2019 WOMP Toruń